marți, 27 ianuarie 2009

In vizita

Înarmaţi cu o floare, cu o cutie de bomboane, ne propunem să mergem în vizită la prieteni, cunoscuţi… Ne dorim să-i revedem, dar avem reţineri, ce putem răspunde dacă ne întreabă :
« Ce-ai mai făcut ? »
Chiar, ce-am mai făcut ?
Dacă am fi făcut ceva spectaculos, cu siguranţă, s-ar fi aflat. Dar aşa …
Mai ştim ce facem ?
De-i rău sau bine ?
Destul sau insuficient ? Pentru ca seara să nu aducă, asupra noastră, sentimentul neputinţei, ce-ar trebui să facem ?
De ce nu ni se pune mai des întrebarea :
« Ce mai simţim ?» N-ar fi mai simplu ? Ne e cald sau frig ? Foame sau sete ? Simţim bucurii, tristeţi, indignări, revolte, fericiri, nostalgii ? …
Sau asta nu interesează …
Ne-am răzgândit.
Amânăm vizita. Poate, altădată …
Aşezăm floarea într-o vază, şi-aşa … a trecut cam mult de când n-am mai primit una, ne instalăm confortabil în fotoliu, desfacem cutia cu bomboane şi, îndulciţi, mânuim telecomanda televizorului …
Ne uităm ce fac alţii …
Şi fac destule : se ceartă, se împacă, se iubesc, se trădează, fac bani, cariere, fac din viaţa lor spectacolul ce completează lipsa noastră de senzaţional.
Ce să ne mai obosim să înţelegem ce facem noi înşine ?
Până una-alta, ar trebui să evităm întrebarea : «Ce mai faci ? », să nu ne punem interlocutorii în postura jenantă de-a nu şti ce să răspundă …

Un comentariu:

ADITEEA spunea...

Hm!!
"Ce mai faci?"
Depinde cine pune... si cum pune intrebarea... ce ton foloseste...
Daca te intreaba oamenii dragi fii sigura ca acolo intra si "Cum iti mai este?", "Ce mai simti?" si multe altele bune, prin care vor sa-ti arate ca le pasa de tine ...
Imi place sa fiu intrebata: "Ce mai faci?" ...
Cred eu ca alte intrebari pot pune interlocutorii in posturi mult mai jenante: "Tot la aia lucrezi?"? si "Ce salariu mai ai ai? Tot ala?"

P.S. Multumesc mult pentru comentariile de pe blogul meu.
Daca te simti bine "la mine" te mai astept in vizita... si promit sa nu intreb formal "Ce mai faci?"...